Overige gegevens

Prestatie- en effectindicatoren

Thema Bestuur

E= Effectindicator  P = Prestatie-indicator

Type

Nr.

Omschrijving

Realisatie 2022

Streefwaarde 2023

Realisatie 2023

E

1a

Waardering voor het bestuur van de gemeente door inwoners*

42%

50%

45%

E

1b

Waardering voor het bestuur van de gemeente van ondernemers **

3,0

3,5

3,4

E

2

Waardering ruimte voor participatie door inwoners **

3,2

3,8

3,2

E

3a

Waardering ruimte voor initiatieven door inwoners **

3,3

4,0

3,4

E

3b

Waardering ruimte voor initiatieven door ondernemers **

3,0

4,0

3,4

E

4

Waardering uitvoeringstaken van regionale samenwerkingsverbanden waar we aan deelnemen **

-

3,5

E

4a

RMN **

3,9

-

3,8

E

4b

Parkeerservice **

3,3

-

3,2

E

4c

Belastingsamenwerking gemeenten en hoogheemraadschap Utrecht **

3,4

-

3,4

E

4d

WIL ***

3,9

-

3,9

E

4e

Geynwijs ****

74%

-

87%

* Percentage dat veel of heel veel vertrouwen heeft.
** Gemeten op schaal van 1 (laag) tot 5 (hoog).
*** Eigen onderzoek van WIL Lekstroom.
**** Percentage inwoners met een positief oordeel over Geynwijs (vriendelijkheid, behulpzaam, deskundig, luisteren goed en zoeken de beste oplossing).

Thema Dienstverlening

E= Effectindicator  P = Prestatie-indicator

Type

Nr.

Omschrijving

Realisatie 2022

Streefwaarde 2023

Realisatie 2023

E

5a

Waardering algehele gemeentelijke dienstverlening door inwoners

3,5

4.0

3,6

E

5b

Waardering algehele gemeentelijke dienstverlening door ondernemers

3,4

3,7

3,3

E

6a

Waardering dienstverlening via digitale faciliteiten door inwoners

3,6

4,0

3,6

E

6b

Waardering dienstverlening via digitale faciliteiten door ondernemers

3,4

4,0

3,3

E

7a

"De medewerker verraste mij aangenaam met de service die hij/zij verleende" door inwoners *

49%

60%

56%

E

7b

"De medewerker verraste mij aangenaam met de service die hij/zij verleende" door ondernemers *

29%

45%

34%

P

1

Gemeentelijke websites voldoen aan zijn toegankelijkheidseisen

90

100

100%

P

2

Aantal digitale formulieren mobiel toegankelijk

100

100

100

P

3

Digitale formulieren zijn toegankelijk met e-herkenning en e-idas (europese Digid)

3

60

15

P

4

Kwaliteit BRP (zelfevaluatie)

95%

95%

95%

* Percentage mee eens of helemaal mee eens.

Type

Nr.

Verklaring / toelichting

P

3

De streefwaarde van 60 was gebaseerd op het één op één overzetten van e-herkenning en e-idas. Door processen te vereenvoudigen waarbij we secuur hebben gekeken of e-herkenning ook echt nodig was voor het product, hebben we de streefwaarde van 60 niet nodig. Alleen als e-herkenning  een noodzakelijke toevoeging is voor de dienstverlening (zoals bijvoorbeeld verlengen reisdocumenten en andere burgerzakenproducten) hebben we de formulieren aangepast naar e-herkenning en e-idas.

Deze pagina is gebouwd op 07/04/2024 15:05:27 met de export van 07/04/2024 14:53:59